سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیمیا کاسیان

روش تهیه ماسک های سرکه سیب و مزیت های آن

شاید تابحال نمی دانستید که سرکه سیب یکی از بهترین لایه بردارها و پاک کننده های طبیعی برای پوست است که به راحتی می توانید از آن برای سلامت پوست تان استفاده کنید.باید بدانید این سرکه آلفاهیدروکسی دارد که حاوی اسیدهای قدرتمندی برای پاکسازی سلول های مرده وبازسازی واحیای سلول های تازه برای پوست است.با این ماده می توان انواع ماسک های مفید را تهیه کرد و برای زیباسازی پوست از آنها بهره گرفت.

برای مطالعه بیشتر این پست اینجا کلیک کنید 

کیمیا کاسیان تولید کننده گلاب و عرقیات گیاهی

مزیت های ماسک سرکه سیب

سرکه سیب ماده ای طبیعی است که که با باز کردن منافذ طبیعی به پوست اجازه می دهد نفس بکشد و دردرمان جوش و آکنه بسیار تاثیرگذار است. این سرکه ماده ای بنام اسیدمالیک با خواص ضد باکتری،ضد قارچ و ضد ویروسی دارد واز بروز عفونت و جوش های پوستی پیشگیری می کند.سرکه سیب علاوه بر اینکه چربی اضافی پوست را میگیرد،آن را نیز تنظیم ومتعادل می کند.

توصیه هایی برای استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب اسید بسیار غلیظی است که برای استفاده از آن باید ابتدا آن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و رفته رفته به غلظت آن بیفزایید.در صورتی که بار اول است از این ماسک طبیعی استفاده می کنید،کمی ازپوستت تان را به آن آغشته کنید واگر حساسیتی نشان نداد،بعد از آن مصرف کنید.بار اول تنها پنج دقیقه این ماسک را روی پوستتان قرار دهید ودر دفعات بعد مدت زمان آن را تا آستانه تحمل پوستتان بالا ببرید.استفاده از این ماسک بهتر است درشب انجام شود تا اشعه ماورائ بنفش خورشید به پوستتان لطمه نزند.چون این ماسک پوست را حساس می کند.در صورت استفاده از آن هردو ساعت از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

خواص سرکه سیب

ماسک های زیبایی سرکه سیب

به کمک ماسک سرکه سیب و با کمترین هزینه می توان از پوستی زیبا وشفاف برخوردار شد.همراه ما باشید تا با روش های تهیه این ماسک ها و خواص آنها بیشتر آشنا شوید.

ماسک سرکه سیب برای رفع لکه های پوستی

معمولا لکه های پوستی با بالا رفتن سن روی صورت ظاهر می شوند وشما با استفاده از خواص این سرکه می توانید به راحتی این لکه ها را ازبین ببرید.برای این منظور سرکه رقیق سیب را با یک تکه پنبه مستقیما روی این لکه ها بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی پوست صورت شما بماند.بعد پوست تان را بشویید.روزانه یک تا دوبار به مدت شش هفته از این ماسک استفاده کنید  تا نتیجه مثبت آن را به چشم تان ببینید و ازآن شگفت زده شوید.

ماسک عسل و سرکه سیب

سه قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب مخلوط کنید وبه خوبی هم بزنید،تا ماده ای یکدست حاصل شود.قبل از استفاده از این ماسک صورت تان را خوب بشویید،خشک کنید وبعد به مدت 20 تا 30 دقیقه آن را روی صورت خود نگه دارید.برای آبکشی ابتدا با آب ولرم وبعد با آب سرد پوست تان را بشویید.استفاده از این ماسک به باز شدن منافذ پوست کمک میکند،آسیب های ظاهری پوست را از بین می برد  و چربی پوست را تنظیم می کند.از این ماسک هفته ای دو تا سه بار بیشتر استفاده نکنید،زیرا باعث حساسیت پوستی می شود.