سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیمیا کاسیان

به چه میزان به پوستتان اهمیت می دهید

هیچ چیز برای یک خانم جوان لذت بخش تر از این نیست که وقتی مقابل آینه می ایستد احساس رضایت و خرسندی داشته باشد. ممکن است شما برای داشتن پوستی سالم و شاداب خیلی روش ها را امتحان کرده باشید.کرم های گران قیمت ماسک های سیاه و سفید ،پاکسازی در سالن های آرایشی و.. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که روش هایی به مراتب ساده تر را برای داشتن پوست ایده آل امتحان کنید. شما می توانید با رعایت کردن نکاتی هر چند ساده و پیش پا افتاده و همچنین رعایت شیوه یصحیح تغذیه پوستی لطیف و شاداب داشته باشید.

زیبایی پوستزیبایی پوست

نکاتی دیگر

همه این نکات و اصول صحیح تغذیه را طب سنتی در اختیار شما می گذارد.به کمک طب سنتی می توانید پوستی سالم شفاف و بدون لک داشته باشید.پوست سالم دارای چند ویژگی است. باید شفافیت و روشنی کافی داشته باشد. باز بودن منافذ آن در حد طبیعی و نرمال باشدعاری از هر گونه ورم ( آکنه، تاول، و یا انواع زوائد بر آمده ) باشد عاری از هر گونه لک باشد رطوبت کافی داشته باشد و سلول های آن قدرت ترمیم و باز سازی زیادی داشته باشند.

زیبایی را در خود خلق کنیم 

واژه زیبایی تعابیر مختلفی دارد . گاهی زیبایی به یک قسمت جزئی از یک مجموعه اطلاق می شود مانند اینکه بگوییم فلانی بینی زیبایی دارد و یا بگوییم فلانی پوست زیبایی دارد. گاهی اوقات به زیبایی دید کلی می بخشیم . برای فلانی فردی زیباست و این در حقیقت یعنی اینکه تمام اجزاء فرد از نظر ما ترکیبی را به وجود آورده اند که زیبا به نظر می رسد. باید توجه شود که برای بدست آوردن یک زیبایی کلی اجزاء ترکیب را تک تک مورد بررسی قرار داد ودر جهت اصلاح و زیباسازی آن اقدام کرد تا در نهایت به یک ترکیب زیبا برسیم . آنچه که از دیدگاه طب سنتی قابل هدایت به سمت سالم و زیبا شدن به شمار می رود. سه جز اساسی و مهم ترکیب یعنی پوست، وزن (تناسب اندام) سلامت و حفظ مو است تقریبا فردی که دارای این سه گزینه در حد مطلوب باشد فرد زیبایی (زیبا از دیدگاه سلامت ) نامیده خواهد شد.

منافذ پوست

همیشه سوال این است که چرا افراد دارای پوست چرب معمولا بیشتر گریبانگیرمنافذ باز پوستی می شوند.پاسخ آن ساده است. منافذ پوستی در اثر بزرگ تر شدن غدد چربی پوست که در تماس با تابش آفتاب واشعه فرابنبش هستند .منافذ غدد (پیلوسباسه) باز می شوند و به زبان ساده تر می توان گفت چربی تولید شده از آن جایی که زیادتر از حد معمول است برای دفع خود از سطح پوست فشار بیشتری را وارد می اورند بنابراین منافذ پوستی را باز وگشاد می کنند و دقیقا به همین دلیل است که در افراد با پوست چرب این قبیل منافذ باز پوستی شایع تر می باشد. راه های متعددی برای پیشگیری و درمان منافذ باز پوست صورت وجود دارد.

شستشوی مناسب

یکی از راهکارهای اثر گذارشست و شوی مناسب با شوینده های متناسب با نوع پوست است.شست و شوی پوست از این جهت مانع منافذ باز پوستی می شود که گرد و غبار معلق در هوا و نشسته بر روی سطح پوست به تولید چربی وبه توازن آن دفع از منافذ پوست کمک می کنند. کاهش گردو غبار از سطح پوست سبب کم شدن این میزان چربی و متناسب با آن کاهش منافذ باز می شود.افراد دارای پوست چرب باید از شوینده ای استفاده کنند که بتواند چربی اضافه را از سطح پوست پاک کند. همچنین استفاده از ضد آفتاب در زمان مواجهه با آفتاب مستقیم توصیه می شود.

شستشوی مناسب پوستشستشوی مناسب پوست

از لایه بردارهای طبیعی استفاده کنید

یکی دیگر از روش های اصلاحی جهت شفافیت ،کمرنگی و از بین بردن لک های پوستی استفاده از لایه بردارها است . یک لایه بردار ساده اما درعین حال بسیار مفید برای این موارد آرد باقالی است. شیر را قطره قطره به یک قاشق مربا خوری آرد باقالی به همراه نصف قاشق غذا خوری پودر کتیرا اضافه کنید .زمانیکه به قوام یک ماسک رسید این ماسک را بر روی تمام نواحی پوست بگذارید این کار باید از زمان کم مانند 10 دقیقه شروع شده و به مرور زمان  ماسک گذاری افزایش یابد.و به 30دقیقه برسد.

دیگر وبلاگ های ما برای خواندن مطالب بیشتر 

وبلاگ یک  کیمیا کاسیان بلاگ

وبلاک دو کیمیا کاسیان ‍‍بارسی بلاگ

وبلاگ سه کیمیا کاسیان آرمان بلاگ

وبلاگ چهار کیمیا کاسیان رز بلاگ

 

شفافیت پوست 

یکی  از مهم ترین عواملی که شفافیت را به همراه دارد خون سالم در بدن است.دیده می شود افرادی که دارای اعتیاد به انواع مواد مخدر هستند شفافیتش پوستشان را از دست می دهند ندارند .نخستین گام در شفاف سازی پوست پاکسازی خون است و همچنین توجه به خلط صفرا در بدن است.باید به این توجه شود که پاکسازی بدن از صفرایزاید می تواند به شادابی و طراوت پوست و همچنین کاهش زردی پوست نیز کمک کند.

پوست شفاف

ما باید به عنوان درمانگر جهت پاکسازی صفرا از سه بعد کنترل تولید صفرا ،دفع صفرای زاید و درمان توازن تولید و دفع به قضیه نگاه کنیم. پرهیز از خوردن غذاها و مواد خوراکی مانند غذاهایی با ادویه زیاد ،انواع سس ها ،مواد غذایی سرخ کردنی ،شکلات و غذاهای فست فود و حاضری از جمله ساده ترین وکاربردی ترین شیوه ها برای کنترل صفرا و بهبود علائم آلرژی است که امروزه این شیوه ها توسط بسیاری از درمانگران طب مدرن به بیماران توصیه می شود.

میوه بخورید

نوشیدن آب انار و همچنین جوشانده عناب می تواند به پاک سازی و تصفیه خون بدن کمک بسزایی کند. عواملی همچون افزایش لایه شاخی و تجمع سلول های مرده در سطح پوست و عدم تعادل در باز سازی سلولی می تواند موجب کدر شدن و لک های پوستی شوند.در زمان کدر شدن پوست وجود یک رژیم سرشاراز ویتامین و اسیدهای میوه لازم است. میوه ها و ویتامین ها نقش بسزایی در باز گرداندن شفافیت به پوست دارند.

میوه بخوریدمیوه بخورید

آکنه

از دیدن حکما و طب سنتی، پوست یک اندام دفعی محسوب می شود که دارای روزنه هایی جهت دفع موادی رقیق مانند عرق است. همچنین علم نوین امروزی نیز این را می داند که عرق و چرک از طریق پوست دفع می شود . آن ماده ای که می خواهد از راه پوستمان دفع شود باید به قوام عرق برسد غلظت خود را از دست بدهد تا مانند عرق رقیق شده تا بتواند از منافذ پوستی خارج شود.

نقش طب سنتی و مزاج شناسی در درمان جوش

یک سری افراد دارای جوش های سر سفید و یا سر سیاه هستند. این دسته جوش ها التهاب ندارند و با یک ماسک موضعی به راحتی دفع می شوند. از طرف دیگر بعضی افراد گرفتار پدیده جوش هستند و جوش های آن ها دارای التهاب شدید و پس از رفع آثر بر روی پوست باقی می گذارد. این خود بیانگر ماده غلیظ جوش است و بدن با اینکه راغب به دفع این ماده از راه پوست است اما به دلایل غلظت بالای آن در لایه های پوستی گیر کرده است.

مزاج شناسی

افرادی که دارای بلغم زیاد در بدن خود هستند به علت برودت سرما ،منافذ خروج مواد خروج مواد زائد پوست بسته می شود . این یک قانون کلی در طب سنتی است یعنی برودت بر کل بدن غالب می شود حرارت در بدن این افراد حبس شده و احتقاق حرارت پیدا می کنند (معمولا این افراد کسانی هستند که اعلام می کنند درون بدنشان گرم اما دست و پاهایشان سرد است) این اشخاص سرمای زمستان را به سختی تحمل می کنند ودر سرمای سخت دچار آسیب می شوند ولیکن با خوردن کوچکترین ماده گرمی دچار جوش می شوند. در این دسته علت جوش سردی بدن است.