سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیمیا کاسیان

 عرقیات گیاهی علاوه بر تاثیری که روی بسیاری از امراض و بیماری ها دارند میتوانند بعنوان نوشیدنی وشربت نیز مورد استفاد ه قرار گیرند.

شربت کاسنی شاه تره

اگرگاهی هوس یک نوشیدنی سنتی کردید یا خواستید شربت مفیدی برای مهمانتان آماده کنید می توانید خیلی راحت با ترکیب عرقیات گیاهی یک نوشیدنی خنک و فوق العاده مفید درست کنید.
کاسنی و شاتره را به مقدار لازم باهم مخلوط کنیدو برای شیرین کردن و خوشرنگ شدن این نوشیدنی سنتی از ترکیب زعفران و عسل و یا شکر استفاده کنید.

برای خواندن خواص کاسنی شاه تره اینجا کلیک کنید.


خواص شربت کاسنی وشاه تره

این نوشیدنی ترکیبی؛ فوق العاده خاصیت آرامبخشی دارد و واقعا می تواند یک نوشیدنی مطلوب برای رفع خستگی بعد از یک روز شلوغ و پر استرس باشد.

شربت کاسنی شاه ترهشربت کاسنی شاه تره

شربت ریحان

دو فنجان برگ ریحان خرد شده را آب قند رقیق مخلوط کنید، و به مدت یک ساعت داخل ظرف درب دار بریزید ،درب ظرف را ببندید. آن را صاف کرده و سپس در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده نوشیدن شود.

شربت اسطوخدوس

سه قاشق گل تازه اسطوخدوس را به مقداری شربت قند رقیق اضافه و پس از یک ساعت آن را صاف و خنک کنید. نوشیدنی آماده شده را میل کنید. نوش جانتان

از خواص اسطوخدوس خبر دارید؟!اینجا کلیک کنید.

شربت نعناع

این نوشیدنی را نیز می‌توانید همانند روش تهیه شربت استوخدوس تهیه کرده و پس از خنک شدن میل نمایید. برای تهیه این نوشیدنی استفاده از یک فنجان برگ تازه نعناع کافی است.

خواص نعنا رو اینجا ببینید.

شربت گشنیز و فلفل سبز

برای تهیه این نوشیدنی خوش طعم و خنک کننده مقداری برگ گشنیز خرد شده را به همراه دو لیوان فلفل سبز ریز شده مخلوط کرده و کمی شیرین کنید. پس از یک ساعت آن را از صافی رد کرده و بعد از خنک شدن آن را میل نمایید.

خواص فراوان گشنیز

شربت وانیل و بابونه

یک چهارم لیوان گل‌های تازه بابونه را به همراه مقداری وانیل و یک لیوان شکر با یک لیوان آب مخلوط کنید و در حرارت متوسط بجوشانید تا شکر به خوبی در آب حل شود. بعد از یک دقیقه ظرف را از روی حرارت برداشته و به مدت یک ساعت کنار بگذارید و سپس آن را در شیشه تمیزی بریزید و به مدت دو هفته در یخچال نگهداری کنید تا پس از آن آماده مصرف شود.

خواص بیشتر بابونه

شربت لیمو و رزماری

یک لیوان شکر را با 5/1قاشق غذاخوری رزماری خرد شده ، یک عدد پوست لیموی خلال شده با مقداری دلخواه آب ترکیب کرده و بجوشانید تا شکر به خوبی در آب حل شود. بعد از یک دقیقه جوشیدن، آن را از روی حرارت بردارید وپس ازخنک شدن آن را داخل یخچال قرار دهید و پس از چند روز نوشیدنی شما آماده مصرف خواهد بود.